Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Αν ήσασταν η Ναυσικά ή ο Οδυσσέας...

Ομήρου Οδύσσεια, ραψωδία ζ, στίχοι 139-173,  Α΄ Γυμνασίου
Εργασία, μόνο για αγόρια: όλα τα αγόρια της τάξης θα πρέπει να φανταστούν πως ο Οδυσσέας, πολλά χρόνια αφότου έχει επιστρέψει στην Ιθάκη και έχει γεράσει, γράφει τα απομνημονεύματά του. Τι θα έγραφε σε αυτά, φέρνοντας ξανά στη μνήμη του τη συνάντησή του με τη νεαρή Ναυσικά στην όχθη του ποταμού;
Εργασία, μόνο για κορίτσια: όλα τα κορίτσια της τάξης θα πρέπει να φανταστούν πως η Ναυσικά, μετά τη συνάντηση με τον Οδυσσέα στο ποτάμι, γυρίζει στο δωμάτιό της και γράφει στο ημερολόγιό της για όσα έζησε σε εκείνη την απροσδόκητη συνάντηση με τον ξένο και άγνωστο μέχρι τότε άντρα. Τι νομίζετε πως θα έγραφε;

  •  Περιμένω τα κείμενά σας, τα οποία δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τις 15 σειρές.

6 σχόλια:

  1. Οδύσσεια
    Θυμάμαι εκεί την ημέρα που συνάντησα την πανέμορφη βασιλοπούλα των Φαιάκων την Ναυσικά .Ήταν τόσο γενναία που ακόμα και όταν με είδε σε αυτήν την άθλια κατάσταση δεν δίστασε ούτε λίγο .Με φρόντισε και ας ήμουν ξένος .Μέχρι και στο παλάτι της με πείρε για να με φροντίσει χωρίς να φοβάται μίτε τον πατέρα της μίτε την μητέρα της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το ημερολόγιο της Ναυσικάς

    Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
    Σήμερα πήγα στο ποτάμι με τις υπηρέτριες-φίλες μου για να πλύνω τα ρούχα του γάμου μου. Έτσι πλύναμε τα ρούχα και μετά τα απλώσαμε για να στεγνώσουν, και μέχρι να στεγνώσουν λουστήκαμε και παίξαμε με το τόπι ώσπου έπεσε στο ποτάμι. Αρχίσαμε να φωνάζουμε στεναχωρημένες .. Έρχεται τότε ένας άνδρας.. Όλα τα κορίτσια άρχισαν να τρέχουν και να τσιρίζουν.. Ήμουν η μόνη που δεν κουνήθηκα από την θέση μου.. Κάτι με κρατούσε.. Ο άνδρας αυτός δεν φορούσε ρούχα και φαινόταν να τον είχε φάει η αλμύρα.. Παρόλα αυτά μου μίλησε πολύ ευγενικά και εγώ του απάντησα εξίσου ευγενικά.. Μόλις τελειώσαμε τη συζήτηση μας ζήτησα από τα κορίτσια να τον λούσουν και στη συνέχεια να του δώσουν ρούχα να φορέσει.. Μόλις μαζέψαμε τα ρούχα που είχαμε απλώσει ξεκινήσαμε να φύγουμε, να γυρίσουμε στο παλάτι. Πριν να φύγουμε όμως συμβούλεψα τον ξένο για διάφορα θέματα όπως σε ποιον να απευθυνθεί για βοήθεια και λοιπά..

    Ειρήνη Καραογλανίδου Α1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητό μου ημερολόγιο...

    Σήμερα πήγαμε με τις δούλες μου στο ποτάμι για να πλύνουμε την προίκα μου, μιας και σε λίγο παντρεύομαι. Πλύναμε τα ρούχα και απλώσαμε για να στεγνώσουν. Ενώ περιμέναμε παίξαμε με το τόπι και κάποια στιγμή το τόπι γλίστρησε από τα χέρια μιας δούλας, και έπεσε στο ποτάμι. Τότε έστειλα μια από αυτές να πάει να το πάρει. Εκείνη την στιγμή εμφανίστηκε ένας άντρας που δεν φορούσε ρούχα. Απλώς είχε τυλίξει με φύλλα τα αντρικά του μέρη. Τα κορίτσια άρχισαν να φωνάζουν. Εγώ... έμεινα εκεί, δεν ξέρω γιατί. Τελικά αφού συζητήσαμε και μου είπε για τα βάσανά του, μου ζήτησε να του δείξω την πόλη. Αμέσως εγώ πρόσταξα τις δούλες μου να του δώσουν νερό, φαγητό και κάτι να φορέσει. Πριν φύγουμε του έδωσα οδηγίες, σε ποιόν να απευθυνθεί σε περίπτωση που χρειαστεί βοήθεια...

    Ανανιάν Έλεν Α1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπημένο μου ημερολόγιο,

    Καθώς πήγα στον ποταμό μαζί με τη συνοδεία μου να πλένουμε τα προικιά μου. Αργότερα θελήσαμε να κάνουμε ένα διάλλειμα και παίξαμε με το τόπι το οποίο κατά λάθος έπεσε στα νερά του ποταμού πήγαν οι κοπέλες να το πάρουν και μετά από λίγο αρχίνισαν να φωνάζουν εκείνη την στιγμή τρόμαξα. Είδα έναν ξένο άνθρωπο να με εξηγεί ότι ήταν ταλαιπωρημένος που ήρθε από το νησί της Ωγυγίας και με την παρέμβαση κάποιου θεού κατέληξε σε αυτό το νησί .Αμέσως όταν τον άκουσα του εξήγησα σε ποιο νησί βρίσκεται και ποια είμαι εγώ και του είπα ακόμη πως στο νησί των Φαιάκων οι κάτοικοι του νησιού θα σεβαστούν τον ικέτη και θα τον προσφέρουν φιλοξενία. Επίσης του υποσχέθηκα ότι θα ικανοποιήσω τα αιτήματα του. Τέλος, πρόσταξα τις κοπέλες να περιποιηθούν τον ξένο.

    ΣΟΥΖΑΝΑ ΚΟΥΚΑ Α1.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητό μου ημερολόγιο ,

    Σήμερα το πρωί ,μαζί με τις δούλες ,πήγαμε κοντά στο ποτάμι να πλύνουμε τα ρούχα. Μετά από αρκετή ώρα ,αφού πλύναμε τα ρούχα αποφασίσαμε να διασκεδάσουμε παίζοντας με το τόπι .Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού άνεμος δυνατός σηκώθηκε και μας πήρε την μπάλα ρίχνοντάς την στο ποτάμι. Πανικόβλητες εμείς τρέχουμε προσπαθώντας να προλάβουμε το τόπι .Περπατώντας κατά μήκος του ποταμιού ,αντίκρισα έναν άνδρα να αναδύεται από έναν πυκνό θάμνο. Τον πλησίασα . Αντιθέτως οι δούλες έτρεξαν τρομαγμένες με το αίσθημα του φόβου να τις κυριαρχεί. Ο άνδρας ξανθός , υψηλού αναστήματος με τα δέντρα να τον καλύπτουν ,ευγενικός και όχι επιθετικός .Κουβεντιάσαμε για λίγο .Από εκείνη την στιγμή κέρδισε την εμπιστοσύνη μου και γι’ αυτόν τον λόγο τον οδήγησα στο παλάτι , δίνοντάς του ρούχα και όλα όσα χρειαζόταν ένας ναυαγός στο νησί μας. Φαινόταν ταλαιπωρημένος . Μάλλον είχε δύσκολο ταξίδι . Το όνομά του δεν το ρώτησα , ίσως αύριο .

    Καληνύχτα , Καζάκη Μαρίνα Α΄1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
    Η σημερινή μέρα ήταν υπέροχη, αλλά ταυτόχρονα και περίεργη. Το πρωί πήγα στο ποτάμι μαζί με τις δούλες για να πλύνω την προίκα μου, μια που θα παντρευτώ σε λίγο καιρό. Εκεί καθώς αφήσαμε τα ρούχα να στεγνώνουν, βρήκαμε την ευκαιρία να παίξουμε με το τόπι. Σε μια στιγμή το τόπι φεύγει από τα χέρια μιας δούλας και πέφτει στα βαθιά νερά του ποταμού. Πήγα να το πάρω. Ξαφνικά ένας άνδρας γυμνός, βγαίνει μέσα από τους θάμνους, σκεπάζοντας τη γύμνια του με φύλλα. Έμεινα άναυδη. Η άγρια όψη του τρόμαξε τις δούλες, αλλά εγώ έμεινα εκεί ακίνητη να τον κοιτώ.
    Τότε εκείνος άρχισε να μου μιλάει με λόγια κολακευτικά και να μου εξιστορεί το πώς έφτασε μέχρι το νησί. Μου είπε για τα βάσανά του και ταυτόχρονα με ικέτευε να του προσφέρω τα απαραίτητα και να τον βοηθήσω να γυρίσει πίσω στην πατρίδα του. Εντυπωσιάστηκα, ένιωσα πολύ όμορφα και ανταπέδωσα τις φιλοφρονήσεις στον ξένο. Δεν ξέρω και γω που βρήκα το κουράγιο. Του συστήθηκα και είπα στις δούλες να τον περιποιηθούν. Κατόπιν του έδωσα συμβουλές για το τι έπρεπε να κάνει, ώστε να κερδίσει τη συμπάθεια της μητέρας μου, όταν έρθει στο παλάτι και να πετύχει γρήγορα το νόστο του.
    Συμφώνησε και πήραμε το δρόμο για το βασίλειο. Εγώ πάντως χαρούμενη, αλλά ταυτόχρονα και ξαφνιασμένη θα ήθελα να παντρευτώ έναν τέτοιο άντρα. Όμως δεν μου είπε ποιος είναι. Ίσως τον ρωτήσω αύριο.
    Θα τα πούμε αύριο,
    Ναυσικά!!!
    Μαρία Μπαξεβάνου Α’1

    ΑπάντησηΔιαγραφή